تعمیر ای سی یو ECU بنز E350 BENZ

تعمیر ای سی یو ECU بنز E350 BENZ

تعمیر ای سی یو ECU بنز E350 BENZ- تعمیر واحد کنترل الکترونیکی بنز E350

نحوه عملکرد ECU

قبل از ابداع ECU ،ترکیب سوخت و هوا ، زمان جرقه و احتراق در موتور به صورت مکانیکی با دقت بسیار کم انجام می شد . امروزه ECU واحد کنترل الکترونیکی ، به عنوان مغز خودرو تمام عملکرد موتور را مورد بررسی قرار می دهد . این قطعه الکترونیکی نقش به سزایی در مصرف بهینه سوخت ایفا می کند .

حسگر های تعبیه شده در محفظه احتراق اطلاعات ، را به ECU انتقال می دهند و با بهره گیری از نقشه خوانی  ECU فرامین لازم را به قطعات موتور جهت هماهنگی می دهد.ECU مقدار تزریق سوخت را با توجه به موقعیت موتور تعیین می نماید.

در خودرو هایی که بیش از یک ECU  ، واحد سیستم انتقال قدرت PCM  با داشتن ماژول های بیشتر امکانات بیشتری به کاربر می دهند. اکثر خودرو های امروزی  با استفاده از یک خط ارتباطی بین ماژول های مختلف نیاز به حسگر های اضافی را کاهش می دهند.

در برخی از خودرو های امروزی تزریق سوخت به صورت الکترونیکی یا EFI امکان پذیر می باشد ECU یک جز حیاتی در ابن نوع خودرو ها می باشد.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

ECM چگونه کار می کند؟

ECM برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی با صنعت خودرو سازی وارد شد که تنها قادر به کنترل سیستم تزریق سوخت بود .

در موتور های مدرن امروزی این ماژول ، اطلاعات را از ورودی ، اگزوز ، سیستم خنک کننده و برخی دیگر از اجزای موتور دریافت می کند و بر اساس آن موقعیت میل بادامک و دریچه گاز را تعیین می کند.

ECM واحد کنترل الکترونیکی ، در برخی موارد به عنوان واحد کنترل الکترونیکی یا ECU شناخته می شود

بررسی اجمالی خودرو بنز E350

E350 محصول شرکت خودرو سازی مرسدس ینز که در ایران مدل های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ این خودرو لوکس موجود می باشد.

E350 مجهز به شش سیلندر و محور محرک دیفرانسیل عقب است که قدرتی معادل ۳۰۶ اسب بخار تولید می کند .

سیستم کمک دهنده به راننده نظیر : کروز کنترل هوشمند، کنترل سرعت در سرازیری ، کنترل ایستایی در سربالایی ، کنترل کشش و پایداری در این خودرو تعبیه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *